fbpx

24 mei: Gebedsdag voor Chinese katholieken

dinsdag, 14 juli 2015
Nieuws
Paus Franciscus nodigt "alle Katholieken in de hele wereld" uit zich op 24 mei met de Chinese gelovigen te verenigen in het gebed tot Onze Lieve Vrouw van Sheshan.

Paus Franciscus nodigt "alle Katholieken in de hele wereld" uit zich op 24 mei met de Chinese gelovigen te verenigen in het gebed tot Onze Lieve Vrouw van Sheshan. "Ik dring er bij alle Katholieken over de hele wereld op aan om mee te bidden met onze broeders en zusters in China, om van God de genade af te smeken om met nederigheid en vreugde Christus te verkondigen, die gestorven is en opgestaan, om trouw te zijn aan Zijn Kerk en aan de opvolger van Petrus en om het dagelijks leven in dienst te stellen van hun land en hun medeburgers op een manier die in overeenstemming is met het geloof dat zij belijden.

Geloof, hoop en liefde

In mijn eigen woorden van gebed tot Onze Lieve Vrouw van Sheshan, wil ik samen met u Maria aanroepen:. "Onze Lieve Vrouw van Sheshan, ondersteun allen in China, die, temidden van hun dagelijkse beproevingen, blijven geloven, hopen, liefhebben. Mogen zij nooit bang zijn om te spreken over Jezus aan de wereld en van de wereld aan Jezus. Maria, getrouwe Maagd, ondersteun Chinese Katholieken, maak hun verplichtingen, die niet gemakkelijk zijn, meer en meer kostbaar in de ogen van de Heer, en koester de genegenheid en de deelname van de Kerk in China in de reis van de Universele Kerk".

Verkondig het Goede Nieuws

De uitnodiging om deel te nemen aan het gebed van de Chinese Katholieken tot Onze Lieve Vrouw van Sheshan sprak de Paus uit aan het eind van de Algemene Audiëntie waarbij de Paus wees op de plicht van iedere Christen om het Goede Nieuws te verkondigen. "Ieder van ons moet evangeliseren door middel van ons leven. We moeten "moedig, luid, het Goede Nieuws verkondigen", want "evangelisatie is de missie van de gehele Kerk, niet alleen van een paar mensen, maar mijn, uw, onze missie." En "om te evangeliseren moeten we de Geest volgen, zonder angst voor wat hij ons kan vragen vof waarheen hij ons kan leiden".